10 ارديبهشت 1403 ساعت 10:21

آیین نامه مالی مقطع کاردانی و کارشناسی

چکیده از آیین نامه های موسسه :

الف-آیین نامه مالی  دانشجویان :

  • عدم مراجعه دانشجو جهت ثبت نام بدون اطلاع و عذر موجه ، در یک نیمسال به منزله انصراف از تحصیل است در صورت تاخیر و یا عذر موجه حق انتخاب واحد و ادامه تحصیل در آن نیمسال را ندارد ولی آن نیمسال جزء مدت مجاز تحصیل وی محسوب می شود

 

  • حداکثر مدت مجاز تحصیل در دوره های کاردانی و کارشناسی ناپیوسته 2 سال و در دوره های کارشناسی پیوسته 4 سال و در دوره های کارشناسی ارشد 2 سال و در دوره های دکترا 5/4 سال می باشد
  • .تشخیص موجه بودن غیبت در جلسات امتحان به عهده شورای آموزشی دانشگاه است با توجه  به اینکه در برخی موارد دانشجو با مشکل پزشکی (در جلسات  امتحان )مواجه می گردد،جهت حذف درس می تواند 48 ساعت بعد از امتحان مربوط با درست  داشتن گواهی معتبر پزشکی به واحد مالی مراجعه نماید . (جهت اخذ فرم پزشکی)نموده  و پس از آن فرم مربوطه و گواهی را به پزشک معتمد موسسه ارجاع دهد . (تایید فرم به عهده پزشک معتمد است )
  • دانشجو می تواند در هر نیمسال تحصیلی ،فقط در مهلتی کمتر از 2 هفته پس از شروع نیمسال تحصیلی حداکثر دو درس دیگر را انتخاب  یا دو درس انتخابی  خود را حذف نماید .در صورتی که تعداد واحدهای انتخابی وی از 6 واحد تجاوز نکند و تا زمان حذف و اضافه شهریه به حساب بستانکار ایشان ثبت می گردد و در خارج از این زمان شهریه به به صورت تخلف آموزشی ثبت می گردد و به دانشجو مسترد نمیگردد .
  • تقاضای مرخصی تحصیلی باید به صورت کتبی حداقل دو هفته قبل از شروع ثبت نام هر نیمسال ، توسط دانشجو به آموزش دانشگاه ارائه شود و پس از پرداخت شهریه ثابت برگه مرخصی ممهور شده به مهر موسسه را دریافت دارد .
  • دانشجو در صورت اخذ واحد کارآموزی در نیمسال اول می بایست حداکثر تا تاریخ 10/12، در صورت اخذ در نیمسال دوم حداکثر تا 15/5 و در صورت اخذ در ترم تابستان حداکثر تا 30/7 همان سال  جهت تایید کارآموزی و ثبت در مالی و دبیرخانه مراجعه نمایند .در غیر اینصورت می بایست جهت تمدید و گذراندن آن مجدد شهریه واریز نمایند .
  • دانشجو در صورت مهمان به دانشگاههای دیگر می بایست شهریه ثابت را در دانشگاه مبدا و شهریه متغیر را در دانشگاه مقصد بپردازد ( در صورت اعلام وزارت علوم احتمال تغییر وجود دارد .)
  • در صورت انتخاب واحد و ثبت نام دانشجو بعد از حکم اخراجی ، چه به دانشجو اعلام گردیده و یا اعلام نگردیده و از سوی آموزش بعد از انتخاب واحد اخراجی محرز گردد شهریه دروس انتخاب شده به دانشجو مسترد نمی گردد و مسوولیت اخراجی آن به عهده دانشجو می باشد و کلیه خسارت های وارده به موسسه را می بایست پرداخت نماید و همانند دانشجوی انصرافی با ایشان برخورد خواهد شد .
  • دانشجویانی که حکم کمیته انضباطی ، حکم تعلیقی دارند می بایست شهریه ثابت ترم را پرداخت نمایند .
  • دانشجویان در ترم آخر که دارای یک درس نظری هستند می بایست نصف شهریه ثابت و شهریه متغیر درس مزبور را پرداخت نمایند و اگر یک درس عملی ،کارگاهی ،پروژه و ... داشته باشند  می بایست شهریه متغیر به اضافه شهریه ثابت را به صورت کامل پرداخت نمایند .
  • در صورت انتخاب واحد دانشجوی مشروط بیش از 14 واحد تخلف آموزشی محسوب گردیده و واحدهای اضافی از سوی آموزش حذف و شهریه واحدهای اضافی ( حذف شده ) مسترد نمی گردد .
  • دانشجو ملزم می باشد کلیه پرداخت های خود را به صورت الکترونیکی انجام دهد .
  • جهت جلوگیری از مشکلات احتمالی پرداخت اینترنتی ناموفق ترجیحاً پرداخت اینترنتی با کارت ملت پرداخت گردد .
  • دانشجویان برای معادلسازی واحدهای گذرانده از دانشگاه های دیگر می بایست به ازای هر واحد 5 درصد شهریه ثابت ترم جاری را پرداخت نمایند .
  • هزینه انصراف و انتقال معادل شهریه ثابت و متغیر یک نیمسال می باشد ( طبق بخشنامه وزارت علوم 5/5/94 ) .

 

 

 

 

آمار بازدید کنندگان

بازدید امروز :3
بازدید این هفته :3
بازدید این ماه :257
مجموع آمار بازدید ها :100991

سیستم آمار بازدید کنندگان

اخبار و اطلاعیه های ثبت نام

زمان حذف و اضافه نیمسال دوم 403-402 زمان حذف و اضافه از 4 مهر ماه لغایت 6 مهر ماه ثبت نام کارشناسی ارشد نیمسال مهرماه ورودی های 1402 دروس فرهنگ تمدن،مهارتهای زندگی و ارزش دفاع مقدس امتحانات نیمسال تابستان

اخبار روز دانشگاه

شروع کلاس های نیمسال اول 1401

شروع کلاس های نیمسال اول 1401

سه شنبه 29 شهریور 1401
شروع کلاس های نیمسال اول 1401 از روز دوشنبه مورخ 28 شهریور ماه می باشد...
Template Design:Dima Group